Project Description

DE COMMUNICATIEKANSEN VAN DUURZAAMHEID

Deze bijeenkomst gaat niet over de definitie van duurzaamheid en het belang ervan. Deze sessie gaat over de kansen van duurzaam ondernemen; vanuit het perspectief van communicatie, innovatie en marketing. Met aansprekende
voorbeelden uit binnen- en buitenland laat Arjan Gundlach zien hoe bedrijven die duurzaamheid echt omarmen marktkansen vertalen naar waarde en onderscheidend vermogen. En het voor deze bedrijven de manier is om
communicatief sterker te worden, commercieel succes te halen en een betere reputatie op te bouwen. Maar ook hoe lastig het soms is om consumenten mee te nemen in het verhaal van duurzaamheid.

Arjan spreekt uit eigen ervaring. Na functies in marketing consulting (VODW) en verschillende marketing- en communicatiemanagement functies, waarin duurzaamheid een belangrijke rol speelde (CWS, ING) startte bij in
2011 het bureau Tomorrow is Now. Een aansporing aan bedrijven om niet te wachten, maar juist te versnellen in duurzaamheid. Met opdrachtgevers als Triodos Bank, PGGM, Rentokil-Initial en de Nederlandse Ambassade in Madrid.
Arjan is mede organisator van Sustainable Brands in Barcelona, het Europese event voor duurzaamheid, branding en innovatie.