Eindhoven



CommunicatieClub 03

CC-03 is een CommunicatieClub, opgericht in 2003. Hét netwerk voor (senior) communicatieprofessionals die werkzaam zijn en/of wonen in de regio Eindhoven. 

We zijn geen borrel- of businessclub, maar een platform waar enthousiaste en gedreven communicatiespecialisten kennis en ervaring uitwisselen over alle aspecten van hun vak.

Wij organiseren ontmoetingen tussen vakgenoten, met inspirerende sprekers, over fascinerende cases of nieuwe ontwikkelingen. Wij willen kennis vermeerderen door kennis te delen.

Voor leden: om je aan te melden, ga je via de knop 'Meer' naar de uitnodigingstekst (pdf-document) van de desbetreffende bijeenkomst. Hier staan ook de aanmeldinstructies! 
Kom je er niet uit, dan kun je natuurlijk altijd een mail sturen naar info@cc-03.nl.

Agenda


Diana Russo - Employee experience

Datum:10-10-2023

Ontwerp een gewéldige employee experience!

Met uitdagingen als het aantrekken van talent in een krappe arbeidsmarkt, ‘quiet quitting’ en het binden, boeien en behouden (die termen gooien we meteen overboord!) van medewerkers, staan onderwerpen als medewerker engagement, employee experience en werkgeluk hoog op de lijst met aandachtspunten bij menig organisatie. Maar hoe zorgen we ervoor dat we niet in dezelfde valkuilen stappen als voorheen en hoe zetten we medewerkers nu écht centraal zodat we een gewéldige medewerker ‘experience’ waar kunnen maken?

Tijdens de volgende CC-03 bijeenkomst op 10 oktober neemt Diana Russo, HR & Organisatievernieuwer, ons mee in de verschuivingen in de wereld van werk: van de focus op medewerker engagement, het engagement plafond naar aandacht voor het kantelen van het perspectief en het belang van employee experience. Vervolgens duiken we in de (positieve en negatieve) ervaringen die medewerkers opdoen tijdens de verschillende contactmomenten met de organisatie: oftewel we maken kennis met persona’s, medewerker journeys en raak- en afhaakmomenten. Na een aantal inspirerende voorbeelden gaan we in een zogenaamde pressure cooker - aan de hand van de 5 stappen van design thinking - samen aan de slag met het zogenaamde journey mappen en experience design. Dit geeft energie, inspiratie en mooie nieuwe inzichten!

Na de sessie ga je naar huis met een frisse kijk op medewerker engagement, de rol die Communicatie hierin kan spelen en een aantal concrete tips hoe en waar te beginnen om een gewéldige medewerker experience te ontwerpen!

 230925_Uitnodiging_Oktoberbijeenkomst.pdf


Terug naar overzicht